Thursday, September 1, 2011

Raamaturiiul keset supermarketit ja kanepipõld Autobahni ääres – Willkommen in Deutschland?!

Kuigi minu esimesed poolteist taas Saksas veedetud nädalat on möödunud magistritöö tähe all, on siiski mõned huvitavad seigad, mis väärivad kirja panemist.

Näiteks kuumalaine (seda ma küll juba eelmises postituses mainisin) kadus sama äkki kui ta ka saabus. Nimelt nädal tagasi reede keskpäeval oli totaalne palavus ning kuna hommikupooliku olin ülikoolis veetnud, siis otsustasin pärastlõuna vabamalt võtta. Käisin selle suve jooksul teist korda Niederweimar´is järve ääres. Kohe selline päris suve tunne tekkis: mõnus kuum päike, soe vesi; ühesõnaga chill ja grill. Nojah ja siis mõne tunni pärast nii kusagil kella kuue paiku läks taevas pilve ja ilm külmaks. Õhtul Francesca (ja, ta on jälle Marburgis mõned nädalad!) ja teiste sõpradega kohtudes olid kummikud ja vihmavari juba täiesti kohustuslikud aksessuaarid.

Tol õhtul oli meil nö vana Erasmusgäng koos: Ryan, Eugenia (keda ma polnud juba veidi üle aasta näinud), Fra, Annalisa…väga vahva, aga samas ka kuidagi nostalgiahõnguline.



Fra oli peaaegu must nagu öö - kohe näha, et tüdruk on suvekuud Lõuna-Itaalia päikese all veetnud!

Järgmisel nädalal algab esimeste uute erasmuslaste jaoks welcome week – ja kõik algab uue hooga. Vähemalt kokkamisõhtul saab jälle igasugu maitsvaid roogi proovida! Vaikselt olen juba hakanud oma elamist siin ka koomale tõmbama – Annalisale pärandasin oma jalgratta ja kotitäie riideid (täitsa veider, agasamas ka tore oli näha enda jaoks maha kantud riideid sõbranna seljas uut hingamist saamas). Pühapäeval läheb siis suur pakkimisaktsioon lahti…no ja seda kola mul ikka jagub..ah ja viimase Kaffwegis elatud nädala jooksul olen lõpuks ometi saanud magada voodis :D Linda transportis nimelt oma suure kaheinimese voodi mulle juba veidi varem tuppa.



Kui ma ühel õhtul Tegut´ poodi süüa ostma läksin, avastasin kaubanduskeskusesse sisenedes koridori seina ääres raamatuid täis riiuli. Asja lähemalt uurides selgus, et tegu on ühe laheda projektiga. Nimelt antud raamaturiiulis leiduvaid raamatuid võib laenuks koju kaasa võtta, suisa endale jätta ja soovi korral omigi raamatuid asemele tuua. Raamatutevalikut uudistades leidsin ühe saksa vanakooli kokaraamatu, mis sisaldab näpunäited, kuidas valmistada toiduainetest kasulikke kehahoodusvahendeid. Samuti on seal igasugu põnevaid retsepte tervislikku toitumist silmas pidades. Magistritöö kirjutamise kõrvalt olen teda jõudnud vaid veidi lehitseda, aga ma olen kindel, et sealt võib nii mõnegi pärli leida.



Veel üks lahe projekt on tutvumiseks veidi Marburgist väljas. Autobahni äärde on rajatud kanepipõld, õigemini kanepilabürint. http://www.klimaparcours.de/drupal-6.20/node/1
Minust pikemate kanepitaimede vahele on pikitud erinevaid infotahvleid, mis kõik räägivad keskkonnast ja sellest, millise ökoloogilise katastroofi äärel me seisame ja üks väljapääs sellest jamast oleks võtta laialdaselt kasutusele kanep! Mitte küll ainuüksi mõnuainena, vaid kvaliteetse soojustusmaterjalina, kangana, õlina jne jne. 3,5 €se sissepääsupileti eest küll kanepit suitseda ei saanud, aga huvitav kogemus siiski ;)



Hetkel kulgeb elu lõputöö rütmis, aga varsti-varsti on õnneks see suur pingutus läbi. Minu suureks rõõmuks on mul suisa kolm sakslast abiks korrektuurlugemisel: Michael parandas peatükki „Uuringutulemused“, Rudi luges diskussiooniosa ja Anne-Sophie saab selle au, mu kogu töö üle vaadata. Ma olen ikka õnnega koos! Kursakaaslased Verena, Michael ja Olli on ka motiveerimis koha pealt suureks abiks. Seega tegelikult ei saa ma ikka kuidagi väita, et sakslased külmad ja ükskõiksed on (:

Ilusat uut kooliaasta alugst kõigile! kuigi mulle oleks paslik pigem head kooliaasta lõppu soovida...

No comments:

Post a Comment