Sunday, March 7, 2010

Koolist ja muust toredast

Lühidalt ülikoolielust. 2 nädalat blokki seljataga, nädalake veel jäänud. Uute ainetena lisandusid Teaduseetika (Wissenschaftliche Ethik), Teadustöö alused (Wissenschaftliches Arbeiten) ning DRG ehk Disease Related Groups. Teaduseetika on oma olemuselt sarnane Meditsiini eetikale, päris huvitav. Arutleme erinevate reaalses elus toimunud juhtumite üle. Seevastu teadustöö alused on suhtkoht jura ning DRG on natuke liiga mahukas, arvestades seda, et jutt käib põhiliselt sellest, kuidas haiglates kulusid optimeerida ning kuidas Saksamaal haiglaid rahastatakse. Seevastu Anestesioloogia on endiselt põnev. Viimases praktikumis õppisime kanüüli panemist banaani peal ja seejärel oli vabatahtlikel võimalus opisaalis narkoosi all olevale patsiendile veeni susata. Paraku minu grupi praksi ajal oli "vabu" patsiente vaid 2, seega mul jäi see kogemus läbi elamata. Teoreetiliselt oli meil võimalus ka üksteise peal harjutada, aga keegi ei soovinud oma nahal surkimist tunda :D
Manuaalteraapias tegeleme suht palju teooriaga ja MT efektiivsuse tõenduspõhisusega ehk siis otsime teadusajakirjadest uuringuid ja analüüsime nende kvaliteeti ja tulemusi. Reedel tegin ettekande teemal "Nimmeosa manuaalteraapia efektiivsus". Mul õnnestus leida üks väga hea artikkel, seega oli ka presentatsiooni tegemine hõlpsam. Tõlkimine inglise keelest saksa keelde polnudki kõige hullem. Nii et kokkuvõttes võin endaga rahule jääda:)
Siisi oleme veits ka praktilisi asju teinud: õppisin iliosakraalliigese ja lülisamba nimmeosa probleemide testimist ja veidi ka manipuleerimist. Üldiselt on siiski õppejõu arvamus, et kui võimalik, siis pigem sooritada mobilisatsioone ja manipulatsioone (ragistamist) vaid äärmisel juhul. Saksas on probleemiks see, et arstid sooritavad liiga kergekäeliselt manipulatsioone ja tulemused ei ole alati positiivsed. Rääkides füsioterapeudi töö erinevustest Saksas ja Eestis, siis Saksas kuuluvad teenuste hinnakirja lisaks ravivõimlemisele ja massaažile veel lümfimassaaž, manuaalteraapia. Viimase kahe eest võib aga kõrgemat hinda vaid siis küsida, kui terapeudil on vastav sertifikaat. Niisiis koolitused on hädavajalikud! Füsiod töötavad peamiselt erapraksistes, kuhu arstid suunavad. Kliinikumides on protsentuaalselt oluliselt vähem füsiosid tööl.

Organisatoorse poole pealt on ülikooliasjad endiselt ligadi logadi. Oletatavasti on mul järgmine blokk 6-23. aprill Fuldas. Ametlikku kinnitust infole poole siiski veel saanud. Dana`ga otsisime igal juhul endale toa selleks kolmeks nädalaks. Hakkame tuba jagama ja 3 nädala eest maksab kumbki 125€. Vähemalt üks mure kaelast ära. Teine küsimus, millal ikkagi eksamid on, on samuti lahtine. Suur on tõenäosus, et 17.mail, kui algab minu 4. blokk Marburgis kirjutan ühel päeval 2 eksamit (1. ja 2. bloki materjalide põhjal). "Tore-tore" kui kogu eelnevalt õpitu korraga testimisele tuleb.
Seega DAAD-stipendiumi pikendamise avalduses (esitamistähtaeg on 30. aprill) oma tulemusi väga näidata ei saa :S Õnneks üks minu õppejõud on nõus mulle soovituskirja kirjutama. Vähemalt hea seegi.

Imelik, et minu erialal selline segadus ja reeglitest mitte kinnipidamine valitseb. Muidu on Saksamaa küll väga seaduskuulelik riik. Üks näide elust enesest: helistasin ühel hommikul kursavennale, kellel oli hommikupoolik vaba, minul oli praktikum ja tahsin talle anda infot seoses ühise grupitöö kohta. Paraku oli ta autoroolis ja vastas mu kõnele. Minuti pärast oli tema viimane lause: "Kurat, ma jäin politseile vahele". Nimelt on Saksas rangelt keelatud sõidu ajal mobiiliga rääkida ja nii talle trahv kukkuski. Ma olen täpse summa juba unustanud, aga minu meelest oli see ca 40€ Lisaks sellele sai ta miinuspunkti ja kui neid punkte liiga palju koguneb, siis peab vist uuesti eksamile minema...

Kuigi koolielu on olnud suhteliselt pingeline ja väsitav ning seda mitte ainult minu jaoks vaid ka kohalikele, olen siiski aega leidnud välistudengitega lävimiseks. Kaks eelmisel nädalavahetusel pidasime viimsed lahkumis peod ja viimasel nädalal toimusid welcome üritused - tutvumisõhtu ja kokkamisõhtu - uutele. Kuigi on selge, et "vanad olijad" olid ja on lähedasemad, on siiski ka uute seas toredaid persoone. Minu kõrvaltuppa kolis USA kutt, kes on hästi sõbralik. Vahelduseks on täitsa hea oma inglise keelt arendada. "erasmuslaste inglise keel" on ju pigem segu erinevatest keeltest :D Minu Mehhiko sõbrants jõudis ka eelmisel nädalal tagasi ja nüüd on plaanis temaga hispaania keelt harjutama hakata.

Kuigi itaalia keele kiirkursus ei teeks samuti paha. Nimelt 31. märts kuni 6.aprill olen kõigi plaanide kohaselt Sardiinias ja vbl ka Korsikal ;) Sõidan kahe Slovakkia sõbraga trippima.

Koju tulen ka varsti!!! Saabun 29. aprillil kell 21.00 ja tagasi lendan 13. mai Riia kaudu. Märkige need kuupäevad punaselt kalendrisse, sest tahan kõiki näha!

Seniks aga olge muhedad,
kallistan
k.

No comments:

Post a Comment