Wednesday, June 30, 2010

Hiliskevad




Viimased 2 nädalat on möödunud peamiselt jalgpallipalavikus. Vähemalt korra päevas olen sõpradega kusagil pubis istunud ja palli tagaajavatele kuttidele kaasa elanud, ja seda vabatahtlikult :D Tänu sellele olen ka Marburgi kohvikuid ja pubisid palju paremini tundma õppinud, varem lihtsalt puudus vajadus neisse sisse astuda. Tänu suurele hulgale Hispaania sõpradele olen pöialt hoidnud ka Hispaania tiimile kuigi minu suuremateks lemmikuteks on Saksamaa ja Brasiilia. Ma kujutan ette, et Marburgis läheks hullumaja lahti kui Saksamaa MM võitma peaks. Juba preagu, peale igat võidumängu on Marburgi peaväljak, Rudolfsplatz inimesi pilgeni täis. Bussid ei sõida, inimesed pidutsevad autoteedel, ronivad bussiootepaviljonide või valgusfooride otsa – ühesõnaga crazy!
Jaanipäev jäi mul sellel aastal kahjuks pidamata, st lõket ei teinud, aga kuna kolmapäeval Saksamaa võitis jalgpallis Ghanat, siis peomeeleolu valitses linnas ikkagi :) Ja eelmisel reedel tähistasid 4 minu head sõpra -jaapanlane Yu, hispaanlane Juan, prantslane Guillaume ja brasiilia poiss Celso-oma sünnipäeva. Grillisime vorstikesi ja tegime lõket. Marburgis on hetkel väga palavad ilmad, seega oli mõnus poole ööni väljas tiksuda :) Ka salsatunnid toimuvad mul nüüd õhtuti õues muru peal.
Grillimine Saksa moodi on iseeneest väga prosta- tuleb hankida grill, tuli alla teha, grillvorstid tulele, seejärel brötcheni (valgest jahust saiake) vahele pista ja ketšupit ja/või sinepit peale määrida. Kiire, odav, maitsev!
Eelmisel nädalal tulid Marburgisse 5 esimese semestri erasmuslast. Nii tore! Aeg on nii kiirelt läinud, tundus nagu polekski nad ära olnud. Kaks ungarlast – Dora ja Balazs – jäävad Marburgisse kuni juuli lõpuni! Normaalsetel riikidel on ülikoolides juba ju suvevaheaeg ja seega hea võimalus taas külla sõita. Mul on väga hea meel, et õpin Marburgis. Ma ei tea, millest see tuleneb, vbl Marburgi väiksusest, aga meil on välistudengites väga tore seltskond. Ja see seltskond ei ole mitte väike, ca 50 inimest käivad regulaarselt koos, olgu see siis jalgpalli vaatamine, mensas lõunatamine, kellegi sünnipäev. Lihtsalt imeline. Ma hakkan seda seltskonda uuel semestril kindlasti taga igatsema...
Mul alates sellest esmaspäevast, st 28. juunist selle semestri viimane 3nädalane blokk. Erinevalt varasematest blokkidest ei olegi mul kooli iga päev 8st 18ni. Kliinikumi pean minema vaid mõned korrad nädalas, ülejäänud aega saan ise planeerida. Blokk kannab nimetust Angewandte Forschung (Rakenduslik teadustöö) ja kujutab endast ettevalmistust magistritöö läbiviimiseks. Seega “vaba aja” pean veetma raamatukogus teadusartikleid otsides ja selle baasilt kirjandusülevaadet kirjutades ning seejärel eelteste tehes. Aga mulle nii täitsa meeldib, sest saan pühenduda just sellele, mis mulle huvi pakub.
Eelmisel neljapäeval läksin lõpuks perearsti juurde. Tänu Euroopa ravikindlustuskaardile pidin visiidi eest maksma 10€ (seda maksavad ka kohalikud). Kurtsin arstile oma pidevat nohu ja väsimust. Doktor Moritz on väga tore. Kirjutas mulle spetsninaspray ja tegi lisaks veel vereanalüüsid ja EKG. Mõlemad olid korras :) Praksis oli väga meeldiv, arst ka hästi tore. Ma väga loodan, et mulle tagantjärele ühtegi arvet ei laeku :D
Kuna Hesseni liidumaa on puukentsefaliidi suhtes riskipiirkond (kigi Marburgis on aastas vbl 1 juht), tähendab see seda, et siinsetel elanikel on õigus end tasuta vaktsineerida. Põhja-Eesti on ju seevastu väga suure riskiga ala, seega kasutasin võimalust ja lasin esimese süsti ära teha.
Saatekirjadega seevastu on Saksamaal väga tobe süsteem. Kui sa lähed kvartalis (ntks aprill-juuni) perearsti juurde ja ta annab sulle saatekirja eriarsti juurde ja sul õnnestub kvartali sees arsti juurde minna, siis sa dopelt maksma ei pea. Mina ajastasin teadmatusest kehvasti ja seega kuna käisin arsti juures 24. juunil ja nahaarsti aja sain 6.juuliks, pean hankima uue saatekirja ja maksma uuesti 10€ Täielik tobedus! Aga noh, ma elan ju Saksamaal , nii et ma ei olnud üllatunud ;)

Praegu seoses Saksamaaga meenus mulle veel üks naljakas komme – nimelt on siin täiesti normaalne vahuveini apelsinimahla või siirupiga segada! Terviseks!

No comments:

Post a Comment