Thursday, June 17, 2010

Vereloovutamisest Marburgi moodi


Päeva heategu on tehtud! Nimelt käisin esimest korda üle aasta aja verd andmas ja seda Saksamaal. Igal neljapäeval on võimalik verd loovutada kooli söökla juures asuvas ruumis. Eestis näiteks suvaline välismaalane verd loovutada ei saa - doonor peab olema Eestis elanud alaliselt vähemalt 2 aastat. Seevastu siin ei huvitanud kedagi, kui kaua ma juba Saksamaal elanud olen.
Üldiselt oli vereloovutamise protsess sarnane kodumaisele, kuid siiski jäid silma mõned erinevused.
1. lisaks vererõhule ja veresuhkrule mõõdetakse ka kehatemperatuuri (sisekõrvast) ning kuulatakse südant
2. enne vereloovutamist juua ei anta :(
3. pärast vereloovutamist sai valida apfelschorle, coca cola (!) ja vee vahel. Ei mingeid küpsiseid ega kohvi :( See-eest maksab Ülikooli kliinikum iga loovutamise eest 20€ (ca 300 kr) :)
4. Kui Eestis võivad naised verd loovutada iga 4 kuu tagant, siis siin juba iga 3 kuu tagant
5. Dokumente täites andsin oma allkirja ka nõudele, et peale vere andmist 30minuti jooksul ühistransporti ei kasuta :D

Loodetavasti tagab heategu mulle õnne korteriotsingutel, sest nimelt seda on mul nüüd hädasti vaja. Käisin täna ühikatebüroos, kus mulle teatati, et kuna olen nö "vahetusüliõpilane", siis ei ole mul õigust oma üürilepingut peale 31.09.2010 pikendada!

No comments:

Post a Comment