Monday, May 2, 2011

Viva Polonia!

Natuke siis minu lihavõttenädalast Poolas. Reis oli väga tore: ilm oli terve reisi vältel päikeseline ja soe ning Agnieszkaga tuuritasime ka üksjagu ringi . Lisaks sellele õnnestus tutuvada ka poole tema suguvõsaga, sest pühade ajal oli vaja tädidel/vanaemadel külas käia. Sealsed inimesed on ikka nii külalislahked ja isegi kui minu arusaamine poola keelest baseerub peamiselt vene ja saksa keele oskusele ning vähestele poolakeelsetele fraasidele, ei olnud keelebarjäär ületamatu. Näiteks Agnieszka isa, kellega ma Saksast Poola ja tagsi reisisin (ca 10-12tunnine sõit), oskab vaid veidi saksa keelt ja natuke vene keelt, aga meil õnnestus sellegi poolest igasugu teemadel vestelda. Üle pika aja olin täitsa rõõmus oma vene keele teadmiste pärast (: Kuigi keeltes on ikka erinevusi ka, näiteks „ja“ ei ole poola keeles mitte „da“, vaid “tak” :D selle pisiasja meelde jätmisega oli mul üksjagu pusimist.

Selleaastased lihavõtted möödusid peamiselt süües-juues ja kirikus käies.



Aga & Agatka teel laupäeva hommikul kirikusse lastele mõeldud tseremooniale. Korv tuli teatud kindlate toiduainetega (munad, vorst, sink, leib etc) ja viia altari ette kirikuisale pühitsemiseks...Pärast sain minagi püha muna maista, äkki ka mõnest patust vabaks, kui hästi läks :D



Pühapäeva hommik Aga armsa perega


Kuigi minu rõõmuks Aga perekond paduusklik ei ole ja sellepärast ei olnud neil ka probleemi kui ma mõned korrad vahele jätsin ja külavahel maju uudistamas käisin. Pean ütlema, et Agniezka kodukülas Zlotnikis (Opole lähedal) olid majad vägagi uhked, kuigi üllatavalt teeäärde ehitatud. Agnieszka põhjendas kaunite hoonete fenomeni asjaoluga, et paljud mehed töötavad Saksamaal ja seega saavad teenitud raha eest Poolas päris ilusti ära elada. Hinnad olid ikka võrreldes Eesti ja Saksamaaga soodsad küll. Ja poes käies tuli nostalgia peale. Ploomimahla, mahlakat kodujuustu ja kondenspiima (mis on kusjuures tuubis, nagu meil omal ajal olid marmelaadid) tõin Saksamaalegi kaasa. Suur oli aga minu üllatus kui eelmisel reedel peale ca 4 aastat Saksa vahet reisimist Tegut`poes ploomimahla avastasin!

Enne pühi käisime Agnieszkaga külas Martyna (minu teine poolatarist kursaõde) ja tema superkülalislahke pere juures Andrychów`s, ühiselt külastasime Auschwitzi & Birkenaud –suht masendav, kuid huvitav 3,5 tunnine ekskursioon.



Õhtul sõitsime Kraakovisse ööeluga tutvuma. Väga soodne ja moodne linn.



Järgmisel päeval tegime linnatuuri. Kuna Martyna on ühe aasta Kraków`s õppinud, siis oskas ta ka paremaid paiku näidada. Vanalinn on väga ilus ja lisaks sellele asub Kraakovis meeletult suur ja uhke ostukeskus Galeria Kraków, siiani suurim kaubamaja, kuhu kunagi sattunud olen. Kraakovisse tahaks teinekordki tagasi!





Kraków`s Aga, Martyna, Martyna vanemate, naabrite ja saksast pärit sõpradega peale rikkalikku lõunasööki väikest digestiivi nautimas ;)


Tagasi Aga juures olles, tegime reedel tema ja väikese piltilusa sugulase Agatkaga väljasõidu Aga vanaema maakoju – kuidagi kodune tunne tekkis vanu nõusid ja elamist nähes! Et see paik on Tšehhi piiri ääres, käisime tiiru ka üle piiri. Ostsime head õlut ja Kofolat (tšehhis populaarset coca cola analoogi).



mina & Agatka väikesel matkal

Kui paastuaeg läbi, st pühapäeva õhtul, läksin Aga ja tema vendadega külapeole. Väga vinge tantsulka oli. Pidu toimus kooli aulat meenutavas saalis ja suur oli minu üllatus kui ruumi sisenedes avastasin, et tantsupõrand on täis noori, kes paaris tantsida oskavad. Tsikid kõrgetel kontsadel poiste käe all niiviisi keerutamas, et silme eest võtab kirjuks! Väga lahe! Ega meiegi kauaks nurka nukrutsema jäänud – oma uutele kingadele tuli peagi tuld anda ja samamoodi keerutama asuda :D



@ Opole - väike poola Veneetsia
Kahe sõnaga reisi kokku votes – Elagu Poola!

No comments:

Post a Comment