Monday, November 23, 2009

nädalavahetus ratastel ehk Giessen-Nürnberg-Berliin-Regensburg-Marburg

See nädalavahetus oli siinsetest üks ägedamaid. Nimelt tegi slovakkia poiss Lukas mulle hullumeelse ettepaneku sõita tema ja Michal`iga nädalavahetuseks Berliini. Poistel oli nimelt seal üks DAAD`üritus, mis tähendas, et enamuses nende reisikulud kaetakse ja kuna nad otsustasid selle tripi võtta ette üüriautoga, oli koht veel vaba. Ettevõtmine tundus piisavalt hullumeelne, seega ütlesin oma jah-sõna.
Musta üürimersuga sõitsime reedel Giessenist pool viis välja ning pool 8 olime Nürnbergis, kust korjasime peale Michali. Jõudsime teha ka pisikese linnatuuri. Kell 9 pakkisime end jällegi autosse ning kell 1 öösel olime edukalt Berliinis. 700 km läbimine möödus üllatavalt valutult. Autobahn ja ümberringi eemal asuvate linnade tuled - väga kihvt vaatepilt.
Poisse ootas ees majutus hotellis, mina ööbisin ühe sõbra juures Pankow linnaosas mitte väga kaugel kesklinnast.
Laupäev kujunes väga põnevaks ja teguderohkeks. Külastasin endist "Stasi-Gefängnis`st" ehk endist Staliniaegset vanglat. Pooleteistunnise ekskursiooni käigus näitas ja jutustas giid ikka igasugu jubedusi. Asjale lisas vürtsi fakt, et ta oli endine kinnipeetu, nii et karmid lood elust enesest.
Seejärel kiirtuur linnas. Kohustuslikud Brandenburger Tor, Potzdamer Platz, Museeninsel, Beriini toomkirik, Humboldt Universität (Berliini vanim ja suuruselt teine kõrgkool), Aleksander Platz. Vahepeal väike Pommes mit ketchup (friikad) ja jõuluturul kohustuslik hõõgvein. Kõige ägedamaks kujunes aga Reichstag`i (Riigipäeva hoone) külastus. Sinna on sissepääs tasuta ja seega alati pikad järjekorrad, eriti just laupäeviti. Kohalike poiste nõuandeid kuulda võttes läksime kohale veidi enne sulgemist (st hoonesse pääseb kella 22ni ja maja ise on avatud 24ni). Nibin-nabin mahtusime kõik veel enne sulgemist sisse. Vaade kuplist öisele linnale oli vapustav. Äge on veel see, et kuppel on pealt avatud. Nii et kõige kõrgemal tasandil on võimalik selili visata ja taevast vaadata. Kusjuures isegi tähti oli võimalik näha!
Õhtule panime punkti Oranienburger Strasse`l. See tänav on tuntud oma paljude baaride ja kohvikute poolest. Suurlinnad on ikka toredad. Pool 3 koju saada pole mingi probleem, sest ühistransport toimib öö läbi. Nojah, Marburg on paraku väikelinn..
Pühapäev möödus suuremas osas autos. Läbida tuli 900km. Kõige pealt sõidutasime koju Michali, kes elab Regensburgis (Baieris). Tunnine linnatuur ja einestamine kohalikus restos. Ja seejärel teekond Marburgi.
Kuigi palju sai aega veedetud autos, oli reis siiski megalahe. Tore oli jälle näha inimesi, kellega ca kuu aega tagasi Bonnis tuttavaks sain. Poleks iial arvanud, et neid kõiki nii pea kohtan :) Varsti peaks mingit järgmist trippi planeerima hakkama, sest kui pisik juba sees...