Wednesday, November 18, 2009

teateid Braunschweigist

Kuigi kooli mul veel ei ole (viimased vabad päevad!), möödub aeg hirmuäratavalt kiiresti. Ühest küljest on muidugi tore, et juba homme näen oma õeraasu ja tema sõpru Frankfurdi lennujaamas (neil on lend Iirimaale, vahemaandumisega Frankfurdis) ja varsti on jõulud ukse ees. Teisest küljest aga tundub, et nii palju tahaks jõuda ja teha, aga aeg voolab käest. Jälle ongi peaaegu nädal möödas mu viimasest sissekandest.
Nädalavahetus möödus üllatavalt rahulikult. Ilmselt olid enamus väsinud neljapäevasest peost :D
Laupäeval tegime tüdrukutega väikese väljasõidu Hanau`sse. Vaata picasast pilte! See on pisike linnake Hesseni liidumaal (Bahn-ticketit tuleb ju maksimaalselt ära kasutada). Minuga koos võtsid tripi ette usatšikk Lindsay, tšehhitar Magda ja ungarlanna Kata. Aga miks siis just Hanau`sse? Erinevate linnakeste kohta infot hankides jäi Hanau silma 3 huvitava asja poolest:
1. igal laupäeval leiab raekoja platsil aset Hesseni suurim vabaõhuturg
2. vennad Grimmid sündisid siin
3. ilus loss
Reaalsus oli aga veidi nutusem:
1. turgu külastasime, aga mind see oma suuruses küll ei üllatanud, pigem oli selline pisike. Küll aga tundus, et kohalikud tõesti ostavad osa oma nädala söögivarudest sealt. Mina andsin oma panuse turu jätkusuutlikkuse osas ostes täidetud oliive - nämmad.
2. tulutult otsisime nende sünnimaja, jälgisime viitu jne. Hiljem kodus asja uurides selgus, et maja purustati sõjaajal ja seda uuesti taastatud ei olegi :D
3. vihma hakkas (jälle) sadama, seega lossikülastus jäi ära. Enne sadu õnneks nägime ära lossipargi, aga üllatus-üllatus need kaks asja asuvad täiesti eri paigus :D Lossini oleksime veel ca 2km kõndima pidanud.
Kokkuvõttes oli meie pisike reis ikkagi vahva, sest kõige tähtsam on ju seltskond!

Pühapäeva õhtul võtsin ette järjekordse reisi Braunschweigi. Kokku maksin 5€ ja tüüp sõidutas Flo juurde treppi. Mõnikord ikka veab! Aga mõnikord jälle ei vea üldse. Tahtsin nimelt täna tagasi Marburgi sõita ja siis eile õhtul leppisin sõidu kokku. Täna aga autojuht helistas ja teatas, et autol löödi tagatuled sisse (ta pidi startima Berliinist) ja sõidab alles homme :s Paraku tänaseks uut sobivat MFG`d mul leida ei õnnestunud. Ka homse osas ei ole prognoos hea, sest tahan jõuda varakult Frankfurti. Eks mõnikord tuleb Deutsche Bahni ka investeerida. Sõit Braunschweigist Göttingeni maksab 20€ ja sisaldab 2 ümberistumist :D Ja siis jätkan reisi järgmise ronginga Göttingenist Marburgi - õnneks ümberistuma ei pea. Korraks koju. Järgmise rongiga Frankfurti. Peaks homme välja arvutama, mitu tundi ma oma päevast erinevates rongides veedan :D

Kinos käimisest saksa moodi
Esmaspäeval realiseerisime Florianiga talle sünnipäevaks kingitud kinovaucherid. Vaatasime 2012`d. Süžee oli, nagu ikka USA katastroofifilmide puhul tavaks, etteaimatav. Eriefektid olid päris ägedad - seda filmi tasubki vist ainult suurelt ekraanilt vaadata :D
Natuke ka iseärasustest
1. tudengid saavad kinos soodustust :)
2. pikkade filmide puhul (ca 3h) on vahepeal ca 10minutine paus :)
3. kui Eestis näidatakse filmi alguses max 10-15 reklaami & uusi filme, siis siin on see enamasti vähemalt 30min :S
4. lõplik piletihind oleneb mitmest asjaolust
kino kodulehel näed ära baashinna, ntks esmaspäeviti tudegitele 5.50, aga....
...kui tahad istuda parematel istmetel ja veidi kõrgemal maksad lisaks 1€
...pikemate filmide puhul tuleb lisatasu 50cent või nagu 2012 puhul 1€
Nii et meie maksime tegelikult per face 6.50€
Tore kui igasugu süsteeme aretatakse :D Vbl tahab Saksamaa nõnda oma kodanike ajutegevust aktiveerida :)

Täna sain ülikoolilt meili, kus teavitatakse esimestest seagripijuhtudest Marburgi Ülikoolis :S ja palutakse oma haigestumisest kindlasti märku anda. Brrr.. Enne seda sain oma teaduskonnalt meili, kus teavitatakse, et minu erialajuht on haige ja 23.novembril "õppeaasta" alguse puhul sõna ei võta. Hmm, huvitav, kas need kaks asja on ka seotud. Loodetavasti mitte. Igatahes õpe läheb ikkagi 23. 11 esimese mooduliga lahti.