Sunday, November 29, 2009

Oh kooliaeg, oh kooliaeg!

Esmaspäevast alates olen olnud usin koolilaps. Iga päev pidin 8.15 kohal olema, mis tähendas, et ööd jäid lühikeseks kuna äratuskell helises juba 6.40, aga enamasti jõudsin teki alla ikkagi peale südaööd. Aga vahelduseks on rutiin päris tore:)
Minu kursus on pisike. Kokku on meid kõigest 14, kelles 4 on välistudengid (mina, 2 poolatari ja üks kutt pakistanist), lisaks sellele ülejäänutest ca 5 lõpetavad veebruaris alles bakalaureuse, seega suhtkoht kirju seltskond, aga kõik tunduvad toredad ja sõbralikud :)
Kolmapäeva õhtul käisin Dana (tore kursaõde) ja Lindsayga (usa tsikk) uni-kinos "Let`s make money" vaatamas. Jällegi täitsa kihvt film. Järgmisel nädalal on kavas "Gomorrha".
Eile pidas kursaõde Britta soolaleivapidu. Minu kurvastuseks elavadki kursakaaslastest vaid 2 alaliselt Marburgis. Osad elavad Marburgi lähiümbruses ja sõidavad autoga kooli ja teine osa elab ajutiselt (st 3 nädalat) Marburgis ja siis nö vahepausil jälle koju tagasi. Jaanuaris on meil teine blokk Fuldas. Kuigi linn asub Marburgist ca 100km, ei saa sinna rongiga otse. Ümberistumisega kestab sõit aga 2,5h. Kuna ma päevas 5h rongis veeta ei taha, siis ei jäänudki muud üle kui otsida 3nädalaks elamine Fuldas ja maksta jaanuari eest dopeltüüri :S Aga vähemalt elame Dana`ga ühes kohas, hea seegi.

Saksamaal on füsioteraapia õpe enamasti Ausbildung (rakendusõpe), mis tähendab, et saada füsioks pead õppima 3 aastat ja kui sa siis tahad end teaduslikuma poole pealt edasi harida, siis on järgmiseks astmeks 3aastane bakalaureus ja kui sa peale seda veel teadust teha tahad, siis 2 aastat magistrit otsa. Kuigi suund on Saksas sellele, et Ausbildung asendatakse bakaga, on see siiski väga lapsekingades kõik. Tavainimestel pole suurt aimugi, et füsioteraapiat ülikoolis õppida saab, kuigi ülikoole, kus bakat teha saab on juba üksjagu. Magistrantuuri tegemise võimalus on hetkel Marburgis, Dresdenis (tasuline), Berliinis ja Hildesheimis, kuigi minu mäletamist järgi peale Marburgi teistes kõrgkoolides oli magister rohkem sotsiaalteaduste suunaga. Kuigi veidi õpitakse koolis lümfidrenaaži ja manuaalteraapiat ja vojta & PNF põhimõtteid, ei saa ilma vastava spets koolituseta neid ravimeetodeid päris ametlikult rakendada (st sa ei saa küsida teenuse eest kõrgemat hinda). Seega enamasti teevad siinsed füsiod ikkagi lisakursuseid. Selle semestri õppekavas on mul aga siiski ka manuaalteraapia. Ootan juba põnevusega ja loodan, et äkki on siiski asjalik. Paraku oli õppejõud sel nädalal haige, seega mõned loengud-praksid lükkuvad nüüd edasi.

Kuigi minu õpe on rohkem teadustööle suunatud, kui olin arvanud, on see tegelikult päris lahe. Esimesel mooduli nädalal oli mul 2 ainet: elektromüograafia ja biostatistika. Esimene oli mõnusalt praktiline. Grupitöö raames kleepisime elektroode ja uurisime pinge muutust konkreetses lihases mingit konkreetset harjutust tehes. Reedeks tegime power pointis ettekande. Õnneks grupitööd tehes ei pea ise nii palju kirjutama ja sõna saavad rohkem kohalikud. Biostatistika on mõnevõrra keerulisem, sest statistika on üldse parajalt komplitseeritud, vahet ei ole mis keeles. Paras pähkel meile kõigile :)

Homme siis jälle uue hooga!

Tegusat töö- ja koolinädalat kõigile!

No comments:

Post a Comment